Aile sağlığı merkezlerinde uygulanan program, gelişimin en hızlı olduğu gebelik döneminden çocuk 6 yaşına gelene kadar hem bedensel, hem ruhsal hem de sosyal açıdan bütüncül bir bakış açısıyla izlemler yapılarak takip edilmektedir.
Hayatın özellikle ilk yılında, gelişmekte olan çocuğun uyaranlar açısından zengin bir ortamda olması çok önemlidir. Erken dönemde çocuğa uygun uyaranların verilmesi çocuğun zekâsını ve öğrenme kapasitesini arttırmaktadır. Bebek, doğduğu andan itibaren dış dünyaya açıktır ve hızla öğrenmeye başlar. Anne-baba ve bakım verenlerin çocukla bakımı dışında birlikte zaman geçirmesi, onunla ortak faaliyetlerde bulunması, oyun oynaması, konuşması, kitap okuması, masal anlatması gibi davranışları çocuğun öğrenmesine katkıda bulunacağı gibi, gelişimini de olumlu yönde etkiler. Unutulmamalıdır ki en temel uyaran her zaman sevgidir.
Ebeveynlerin ve bakım verenlerin çocukla zaman geçirmesi (oyun oynaması, konuşması, kitap okuması, masal anlatması, şarkı söylemesi vb.) çocuğa neler kazandırır?
- Çocuk ile arasındaki ilişkiyi güçlendirir
 - Çocuğun kendisine olan güvenini arttırır
 - Çocuğun duyularını geliştirir
 - Çocuğun iletişim becerilerini güçlendirir
 - Hayal gücünü, becerilerini, yaratıcılığını geliştirir
 - Çocuğa değerli olduğu duygusunu verir, sevildiğini hissettirir
 - Çevresini araştırma, problem çözme yeteneklerini geliştirir
 - Sorumluluk almayı, işbirliği yapmayı öğrenir
 - Dil gelişimini hızlandırır
 - Zihinsel gelişimi destekler
 - Gerçek dünyayı tanıtır, davranış modelleri geliştirmesini sağlar
 
Çocuğunuzun gelişimini destekleyerek onun daha zeki, daha becerikli, daha üretken ve daha mutlu bir birey olmasını sağlayabilirsiniz. Beyin gelişiminin en hızlı olduğu gebelik ve 0-6 yaş döneme önem verin ve bu kritik dönemi kaçırmayın. Sizleri aile sağlığı merkezlerine bekliyoruz.
Gelişim Tablosu
| 
 GELİŞİM ÖZELLİĞİ  | 
 YAŞ SINIRI  | 
 GELİŞİM ÖZELLİĞİ  | 
 YAŞ SINIRI  | 
 GELİŞİM ÖZELLİĞİ  | 
 YAŞ SINIRI  | 
 GELİŞİM ÖZELLİĞİ  | 
 YAŞ SINIRI  | 
| 
 Sese tepki verme  | 
 10 gün…  | 
 Yürüme  | 
 16 ay…  | 
 Yarı anlaşılır konuşma  | 
 30 ay…  | 
 Birbiri ile ilişkisiz iki komutu yerine getirme  | 
 48 ay…  | 
| 
 Yüze bakma  | 
 25 gün...  | 
 İsmi söylendiği zaman bakma  | 
 18 ay…  | 
 Merdiven inme  | 
 36 ay…  | 
 Makası (çocuk makası) tek elle kullanıp kâğıt kesme  | 
 48 ay…  | 
| 
 Parlak cismi izleme  | 
 2 ay…  | 
 Göz kontağı kurma  | 
 18 ay…  | 
 İki hayvanın ismini söyleme  | 
 36 ay…  | 
 Yardımsız giyinme  | 
 54 ay…  | 
| 
 Agulama  | 
 2,5 ay…  | 
 Parmakla gösterilen nesneye bakma  | 
 18 ay…  | 
 Adını soyadını söyleme  | 
 42 ay…  | 
 Tek ayak üzerinde sıçrama  | 
 54 ay…  | 
| 
 Başını tutma  | 
 3 ay…  | 
 Çift kelimeli cümle kurma  | 
 24 ay…  | 
 Tam anlaşılır konuşma  | 
 42 ay…  | 
 5 rengi adlandırabilme  | 
 54 ay…  | 
| 
 Anneyi tanıma  | 
 6 ay…  | 
 Merdiven çıkma  | 
 24 ay…  | 
 Tek ayak üzerinde 1-2 saniye durma  | 
 42 ay…  | 
 3 zıt anlamlı kelime bilme  | 
 59 ay…  | 
| 
 Desteksiz oturma  | 
 9 ay…  | 
 El yıkama-kurulama  | 
 30 ay…  | 
 Rastgele söylenen iki rakamı tekrar etme  | 
 42 ay…  | 
 3 kısımlı adam çizme  | 
 59 ay…  | 
| 
 Tek kelime söyleme  | 
 12 ay…  | 
 Yerinde çift ayak zıplama  | 
 30 ay…  | 
 Dik çizgi kopyalama  | 
 45 ay…  | 
 Düğme ilikleme  | 
 59 ay…  | 
Tablodaki yaş sınırları üst sınırı göstermekte olup, örneğin 10 günü geçtiği halde sese tepki vermiyorsa işitmede sorun olabileceği düşünülmelidir.