fab fa-instagram
fab fa-facebook-f
fab fa-twitter
Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Uzaktan Sağlık Hizmeti Kılavuzu için tıklayınız.
E-sağlık: Tıp bilişimi, halk sağlığı ve ticaret ile internet ve ilgili teknolojiler aracılığıyla sağlanan veya geliştirilen sağlık hizmetlerinin ve bilgilerin kesiştiği yeni bir alan
Hastalık Yönetim Platformu (HYP): Sağlık çalışanlarının kronik hastalıkların erken teşhisini yapabilmelerini ve kanıta dayalı tıp kılavuzlarının önerileri doğrultusunda uygun tedavi planlarıyla semptom ve bulguları kontrol altına alabilmelerini sağlayan platform
İnternet: Tüm bilgisayar ağlarının bağlandığı uluslararası ağ
Kamera: Görüntülerin filme alınmasını sağlayan alet, alıcı
Kronik hastalık: Hastalığa dair belirti ve bulgularının ortaya çıkması için bir bekleme dönemi olan, birçok nedene bağlı olarak gelişen, tedavi ile kontrol altına alınabilen, uzun süreli hastalıklara verilen ad
Görüşme: Sağlık çalışanının kronik hastalığı olan veya yaşlı bireylerle uzaktan bağlantı aracılığıyla yaptığı değerlendirme
Monitör: Görüntü göstermek için kullanılan insan gözünün görebileceği sinyaller yayan elektronik aygıtların genel adı
Onam: Tıbbi müdahale öncesi hastanın sağlık durumu, konulan tanı, tedavinin türü ve başarı şansı, süresi, işlemi kimin, nerede, ne zaman ve ne şekilde yapacağı, taşıdığı riskler ve yan etkiler, alternatif olabilecek yöntemler ile tedavinin gerçekleştirilmemesi halinde hastanın karşılaşabileceği hususlara dair bilgilendirilip görüşme öncesi rızasının alınması
Takip: Kronik hastalığı olan veya yaşlı bireyin hastalığının veya sağlık sorununun belirli aralıklarla gözden geçirilmesi
Tedavi: İyileştirme
Tele sağlık: Uzun süreli hastalığı olan hastaların (kronik hastalar) teşhis, takip, yönetim ve güçlendirilmesine yardımcı olmak üzere hastaları sağlık hizmeti sunucularıyla bir araya getiren sistem ve hizmetler bütünü
Uzaktan sağlık hizmeti: Tarafların aynı mekânda yer almadığı durumlarda sağlık hizmetlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı aracılığıyla sunulması
Teşhis: Hastalığın ne olduğunu araştırıp, ortaya koyma
Video konferans: İki ya da daha fazla katılımcının eş zamanlı olarak görüntülü ve sesli olarak konuşma- sına imkân tanıyan teknoloji
Veri güvenliği: Elektronik ortamlarda verilerin veya bilgilerin saklanması ve taşınması esnasında bu bilgilerin bütünlüğü bozulmadan, izinsiz erişimlerden korunmasını sağlama
1. Uzaktan sağlık hizmeti sunumu için kullanılan Dr. e-Nabız nedir? Neyi amaçlamaktadır?
2. Uzaktan sağlık hizmeti için nasıl randevu alınır?
3. Uzaktan sağlık hizmetine nasıl giriş yapılır?
4. Uzaktan sağlık hizmetinde sağlık çalışanı ile görüşme nasıl yapılır?
5. Görüşme öncesi yapılması planlanan hazırlıklar nelerdir?
6. Hasta mahremiyeti ve kişisel verilerin gizliliği amacıyla alınan gerekli önlemler nelerdir?
Uzaktan sağlık hizmeti sunumu esnasında 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na uygun olarak değerlendirme ve takip işlemlerinin yapılması gerekmekte olup görüşmelerde hasta mahremiyetinin ve veri gizliliğinin korunması amacıyla gerekli önlemler alınmalıdır;
7. Görüşme öncesi hastanın onayı alınır mı?
8. Sağlık çalışanı tarafından görüntülü görüşme hangi durumlarda erken sonlandırılır?