Satın Alma Birimi
Görev Tanımı
1. İhale Ön Hazırlık ve Yaklaşık Maliyet Bölümü
- Birime gelen talep yazısı, talep formu, komisyon yazısı vb. evrakların kontrollerini yapmak ve varsa eksiklerini gidermek.
- Teknik Şartnamelerin kontrolünü yapmak varsa eksiklikleri gidermek.
- Piyasa fiyat araştırması yapmak.
- Diğer kamu kurum ve kuruluşların alım fiyatlarının öğrenmek.
- Depo fiyatlarını ve Malzeme Kaynakları Yönetimi Sistemi (MKYS) fiyatlarını sorgulamak.
- Satın alınması planlanan mal, hizmet ve yapım işinin yaklaşık maliyetini belirlemek ve yaklaşık maliyet cetvelini hazırlamak.
- Ödenek kontrolü yapmak.
- İhale Onay belgesi düzenlemek.
- Tahmini bedeli 200.000 TL. üzerinde olan tıbbi cihazlar için, Tıbbi Cihaz Daimi Özel İhtisas Komisyonu (TCDÖİK) onayı almak.
- Ön izin onayı gerekli durumlarda ön izin almak.
- Gerekli durumlarda TÜİK verilerine göre fiyat güncellemesi yapmak.
- Asıl evrak dosyasına dizi pusulası düzenlenerek ihale sorumlusuna teslim etmek.
- Genel Müdürlük birimlerinden gelen taleplerin talep değerlendirme komisyonu tarafından incelenmesi için dosya arşivi oluşturmak.
2. İhale Bölümü
- Genel Müdürlüğün mal ve hizmet alımları ile yapım işlerini 4734, 4735, 5018 sayılı kanunlar ile bu kanunlara dayanılarak çıkarılan ikincil mevzuata uygun olarak satın alma yöntemini belirlemek üzere çalışmalar yapmak.
- İhale sürecindeki ilgili dokümanları hazırlamak ve teslim alınan ihale evraklarının uygunluk kontrolünü yapmak.
- İhale ile satın alınmasına karar verilen mal, hizmet ve yapım işlerinin ihale işlem dosyasını Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinden hazırlamak.
- İhale İlanını Kamu İhale Kurumu ve Basın İlan Kurumuna göndererek ilanın yayımlanmasını sağlamak.
- İstekli olanların EKAP üzerinden ya da ihale biriminden ihale dokümanlarını almalarını sağlamak.
- İhaleye katılacak isteklilerin teklif zarflarını tutanak dâhilinde teslim almak.
- İhale tarihinde İhale teklif zarflarını ihale komisyonuna teslim etmek.
- İhale komisyonunca alınan ihale kararının hazırlanması ve komisyon üyelerine imzalatılması işlemlerini yapmak.
- Gerekli durumlarda zeyilname düzenlemek.
- İhaleye katılan isteklilerin EKAP üzerinden yasaklılık teyitlerini kontrol etmek.
- İhale komisyon kararını onay için harcama yetkilisine sunmak.
- İhale üzerinde bırakılan istekliye sözleşmeye davet yapmak.
- 4735 Sayılı kanun kapsamında yapılan İhale Sözleşmesini Harcama Yetkilisinin onayına sunmak.
- Hizmet ve yapım işlerinde ihale üzerinde bırakılan yüklenici firma ile sözleşme imzalandığını SGK’ya bildirmek.
- Sonuçlanan ihalenin, ihale komisyon kararını ihaleye katılan tüm isteklilere ve Kamu İhale Kurumuna bildirmek.
- 678 Sayılı Kanun kapsamında firma tahkikatı yapılması için Emniyet Genel Müdürlüğüne talepte bulunmak.
3. Doğrudan Temin Bölümü
- Genel Müdürlüğün ihtiyaç duyulan mal/malzeme, hizmet ve yapım işlerinin 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun 22. Maddesine göre satın alınma işlemlerini yapmak.
- Komisyon tarafından doğrudan temin yöntemi ile alımına karar verilen mal, hizmet veya yapım işleri için piyasa fiyat araştırması yapmak üzere, harcama yetkilisinin onayı ile piyasa fiyat araştırma komisyonu oluşturmak.
- Teknik şartnameye göre fiyat teklif formu düzenlemek.
- Teknik şartname veya alımla ilgili bilgiler hakkında ilan formu düzenleyerek, Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü web sayfasında yayınlanmasını sağlamak.
- Firmalara faks ve e-posta olarak teknik şartname ve teklif mektubu göndermek ve fiyat teklifi istemek.
- İlan süresi bitiminde firma tekliflerinin piyasa fiyat araştırma Komisyonu tarafından değerlendirilmesini sağlamak ve piyasa fiyat araştırma tutanağını düzenlemek.
- Ödenek kontrolü yaparak bütçe onayı almak.
- Gerektiğinde EKAP üzerinden firma yasaklılık teyidi sorgulaması yapmak.
- Gerektiğinde Muayene komisyonu ile kontrol teşkilatı onaylarını almak.
- Gerektiğinde İlgili firmaya alım için sipariş vermek ve mal/malzemenin teslim edilmesini sağlamak.
4. Muayene - Sözleşme Takip Bölümü
- İhale işlemi sonuçlanmış mal ve hizmet alımı ya da yapım işinin ihale işlem dosyasını devralmak.
- Mal muayene kabul komisyonu, hizmet alımlarında kontrol teşkilatı ve muayene kabul komisyonu, yapım işlerinde yapı denetim komisyonu ve geçici kabul komisyonu onaylarını almak ve komisyona tebliğ etmek.
- İlgili firmalar ve komisyon üyeleri arasındaki iletişimi sağlamak.
- Yapım işlerinde geçici kabul süresinin dolmasından sonra kesin kabul komisyonu oluşturmak ve ihale yetkilisinin onayına sunmak.
- Süresinde teslim edilmeyen, süresinde içerisinde yerine getirilmeyen, süresinde yapılmayan mal, hizmet ve yapım işlemlerinin mevzuatlara göre ihtar ve cezai işlem uygulanmasını sağlamak.
- Ödeme evraklarını düzenleyerek tahakkuk birimine göndermek.
- Muhafaza edilmesi için kesin teminat mektubunu ilgili saymanlığa göndermek ve süresi dolan teminatların serbest bırakılması için gerekli iş ve işlemleri yapmak.
- İş deneyim belgelerini düzenlemek.
- EBYS üzerinden ve fiziki olarak Satın alma Birimine gelen evrakların birim içerisinde dağılımını gerçekleştirmek.
- Hukuk ve Mevzuat Daire Başkanlığından gelen haciz ihbarnamelerini cevaplandırmak.
- ALO-171 personelinin kıdem tazminatı hesaplama işlemlerini yürütmek.
5. Tahakkuk Bölümü
- Sözleşme Birimi tarafından gönderilen İhale İşlem Dosyasını teslim alarak kontrolünü yapmak.
- Ödeme işlemi Genel Bütçe Harcama Kalemi kullanılarak yapılacak ise Kamu Bilgi Sisteminde (KBS) tahakkuk evraklarını düzenlemek.
- Ödeme işlemi Döner Sermaye Harcama Kalemi kullanılarak yapılacak ise Tek Düzen Muhasebe Sistemini (TDMS) kullanarak tahakkuk evraklarını düzenlemek.
- Genel Müdürlüğün elektrik, su, telefon, internet, doğalgaz vb. fatura ödemelerinin tahakkuk işlemlerini yapmak.
- Ödemesi yapılacak her türlü tahakkuk işleminin hazırlanan ödeme emri belgelerini gerçekleştirme görevlisinin imzasına, harcama yetkilisinin onayına sunmak.
- Onaylanan ödeme emri belgelerini ödemenin gerçekleştirilmesi amacıyla Merkez Saymanlık Müdürlüğüne göndermek.
6. Avans ve Kredi Bölümü
- Ödenek kontrolü yapmak.
- Avans ve kredi talebine istinaden harcama talimatı ya da makam onayı almak.
- Muhasebe işlem fişini düzenlemek ve saymanlığa göndermek.
- Devlet Malzeme Ofisi (DMO) sipariş yazılarını yazmak.
- Malzemelerin teslim edilmesi sürecinde muayene komisyonu ve teslim tesellüm tutanağı hazırlamak.
- Fatura takibi yapmak, faturaları ödeme emrine bağlayarak ilgili saymanlıklara teslim etmek.
- Açılan avans ve kredileri yasal süre içerisinde kapatmak.